Bli medlem

För att bli medlem i Örnsköldsviks Brukshundklubb klickar du på den här länken: https://brukshundklubben.membersite.se

Ny medlem klickar därefter på knappen ”Bli medlem”

Är du redan medlem i en klubb inom Svenska Brukshundklubben loggar du först in och går därefter till Medlemskap – Bli medlem i vänstermenyn.

Välkommen till Svenska Brukshundklubben! Utveckla dig tillsammans med din hund – vare sig du är ute efter sköna promenader i skogen, en trogen vän i vardagen eller hundsport.

Som medlem i Svenska Brukshundklubben får du och din hund tillgång till Sveriges kanske bästa och bredaste utbud av hundkurser. Allt från valp-, lydnads- och tjänstehundskurser till utbildningar för att tävla i hundsporter. Du får dessutom rätt att delta på alla våra tävlingar, prov och utställningar.

För mer information om vad det innebär att vara medlem i SBKs, läs här >>

Vilket medlemskap skall du ha?

Svenska Brukshundklubben har flera former av medlemskap. Välj den medlemsform som passar dig!

Medlemsavgifterna gäller för 2019-2020

Klicka på rubrikerna nedan för att läsa mer om de olika avgifterna.

Om du inte redan är medlem i annan brukshundklubb eller rasklubb för de raser som SBK har avelsansvar för så skall du betala avgiften för ordinarie medlemskap.

Ordinarie medlemskap i Örnsköldsviks Brukshundklubb kostar 575 kr.

Du blir då samtidigt medlem i Örnsköldsvik Brukshundklubb och vår huvudorganisation Svenska Brukshundklubben (SBK). (400 kr av avgiften är den centrala avgiften som går till SBK.)

Om du redan är medlem i SBK genom någon annan lokalklubb eller rasklubb för de raser som SBK har avelsansvar för behöver du bara betala avgiften för delmedlesmakp.

Delmedlemskap i Örnsköldsviks Brukshundklubb, vår lokala avgift, är 175 kr.

Familjemedlem kan du bli om någon annan i din familj (som bor på samma adress) redan är medlem i klubben.

För familjemedlemskap betalar du den lokala avgiften på 175 kr.

OBS! Första gången du tecknar familjemedlemskap kontaktar du ÖBK direkt genom att maila till kassor@sbk-ovik.se och betalar direkt till klubben. Andra året får du en avi från förbundskansliet som hanterar din medlemsbetalning till klubben fortsättningsvis.

Du får ingen egen klubbtidning eller annat utskickat material. Förutom detta får du alla förmåner som en ordinarie medlem har.

För att teckna medlemskap i Sveriges Hundungdom, anmäl dig direkt på Sveriges Hundungdom bli medlem. För att läsa mer om medlemskapet besök Sveriges Hundungdom.

Ungdomsmedlemskapet riktar sig till dig som är mellan 6 och 25 år.

För 300 kronor kan du bli medlem i både Brukshundklubben och Sveriges Hundungdom och får ta del av båda klubbarnas förmåner och aktiviteter.

Samma år som du fyller 26 år kan du välja att fortsätta ditt medlemskap i Brukshundklubben

Utlandsmedlemmar behöver kontakta ÖBK för medlemskap, skicka ett mail till kassor@sbk-ovik.se för mer information.