Allmänna trivselregler

Vi är många som tränar och umgås på klubben och det är viktigt att vi fortsätter via hänsyn.

• För allas trevnad plockar vi upp bajs efter våra hundar.
  • Av hänsyn till andra hundar och hundägare håller vi våra hundar kopplade vid klubbstugan, till och från promenadslingan. Undantaget gäller för träning på planerna.
  • Löptikar är välkomna att vistas på klubben och träna på våra planer.
    Undantaget är veckan innan tävling eller MH, datum finns i vår kalender här >.
  • Håll din hund från klubbområdet om den är sjuk, tex kennelhosta, noskvalster eller andra smittsamma åkommor och respektera karenstiden på respektive åkomma. Vi vill alla ha friska hundar varför vi undviker att smitta andra
  • I klubbstugan är hundarna välkomna men röker det gör vi utomhus.
  • Vill man köpa kaffe eller te gäller självservering för det mesta, glöm inte att betala enligt prislistan! Är serveringen bemannad handlar vi självklart över disk. Se till att plocka undan efter dig.
  • Betala via klubbens Swish, swishnummer är 123 596 89 53.
  • Kurser har förtur till planerna vilket innebär att när det är en kurs eller annan bokad aktivitet får ingen aktivitet pågå på respektive plan.
  • Planerna och agilitybanan är till för ÖBKs medlemmar! Men självklart får du som medlem ta med dig en kompis från någon annan klubb att träna med, du är då ansvarig för att reglerna följs. Grundregeln är att alla SBK:s medlemmar är välkomna att träna på vår klubb. I de fall grupper regelbundet tränar på klubbens planer bör deltagarna vara medlemmar i klubben. Externa utbildningar ska inte genomföras på klubbens planer utan föregående godkännande av styrelsen.
  • Material för rallylydnad får lånas men ska återställas i samma ordning (nummerordning på skyltarna).
  • OBS! INGEN träning på Björklunds lägdor! Vänligen respektera!
  • Om du vill använda promenadslingan, skriv ditt namn och klockslaget du börjar gå på griffeltavlan på gaveln av förrådet. Har någon gått före dig så vänta minst 15 minuter innan du startar din promenad.
  • Policy skotträning klubben. Skotträning sker enbart under torsdagsträningarna för medlemmar och enbart med de som vill delta.
  • Vill du hyra motorvärmare på klubben? Gäller under perioden 15/11-15/4, kostnad 500 kr. Kontakt tas med föreningen kassör kassor@sbk-ovik.se.
  • Har du nyckel, se till att husen är låsta innan du lämnar klubben. När du som har nyckeln lämnar klubbstugan, se till att stugan blir släckt och låst. Se även till att planerna är släckta, att kaffebryggaren är avstängd och att övriga byggnader på området är släckta och låsta. Kan vi alla hjälpas åt med detta sparar vi dels elkostnader och minskar risken för oönskade besökare!

Tack för att du har tagit del av våra trivselregler!

Har du förslag eller synpunkter på klubbens verksamhet, skicka ett mail till oss >.