Presentation av styrelsen 2024

För att föreningens medlemmar ska få se och litegrann lära känna personerna som sitter i styrelsen så kommer här en presentation.

Kaisa Kuosku

Uppdrag i klubben: ordförande

Medlem i klubben sedan: 2021.

Vart ser du klubben om fem år: Att vi fortfarande har en klubb, att anläggningen fortsätter att utvecklas och at gemenskapen stärks

Hundar: Papillon som heter Ratata och tevouren som heter Unique

Tävlar: bruks, lydnad och lite rally.

Vad gör du helt när du är ledig: Tränar eller går långa promenader med mina hundar

Favorit hundminne: När jag som tonåring byggde hinder av pinnar jag hittade på trädgården och tränade agility med vår dåvarande familjehund Karo

Rebecka Johansson

Uppdrag i klubben: Vide ordförande

Medlem i klubben sedan: 2018.

Vart ser du klubben om fem år: En inbjudande klubb med många aktiva medlemmar, inom olika grenar, som tillsammans tränar hund och har kul. Många arrangerade aktiviteter och en fin anläggning.

Hundar: 2 Australian Shepherds, Nellie 2,5 år och Ella 2 år. 3 östsibiriska laikor och en stövare som delas med maken.

Tävlar: Lydnad, rally, nosework och bruks. Far även gärna landet runt på utställningar.

Vad gör du helt när du är ledig: Tillbringar tid utomhus med hundar och gärna familj och/eller vänner. Kan vara allt från träning med hundar till lunch i solen. I vår blir vi även 3 i människofamiljen, det blir spännande.

Favorit hundminne: När Nellie, liten fluffig aussievalp landade hemma i huset efter en lång resa. Min första egna hund, jag var såld.

Amanda Strandberg

Uppdrag i klubben: Kassör

Medlem sedan: 2022

Klubben om 5 år: En trevlig klubb med mycket aktiviteter som lockar fler medlemmar. Drömmer om en inomhushall.

Mina hundar: Lennox, Flatcoated Retriver

Tävlar: Lydnad, spår, agility, NW.

Vad gör du helst när du är ledig: Långa skogspromenader och hundaktiviteter. Har även ett stort eget träningsintresse och spenderar mycket tid på Crossfit boxen i stan.

Favoritminne: Sista ÖKL spåret när vi tog Viltspårchampionat där Lennox fick en viltstörning bara meter från spåret, knappt tittade upp och fortsatte spåra med bibehållet fokus. Matte var både förvånad och glad.

Carolin Westermark Bolin

Uppdrag i klubben: Sekreterare

Vart ser du klubben om fem år: Att vi har fler andel aktiva, både som tävlande och som funktionärer. Samt att vi fortsätter att jobba för en fin gemenskap.

Hundar: Raj och Finn – Australian shepherds

Tävlar/aktiviteter: Med Finn fokuserar vi mest på personsök, tränar lydnad och även kongsök som aktivering hemma i garaget.
Raj är en aktiv pensionär på 13 år som ibland dammas av för lite lydnadsträning.

Vad gör du helst när du är ledig: Umgås med familjen, träna hund, sitta på en stubbe i skogen och bara vara. Fiska och spendera tid i vår stuga i Klimpfjäll när det finns möjlighet.

Favorithundminne: Då jag aldrig fick en egen hund under min uppväxt, så måste jag nog säga att mitt favoritminne är när jag köpte min första hund 2007, hon var en galen schäfer/ siberian husky blandning som jag fick 14 härliga år med och samtidigt många gråa hår.

Helena Hägglund

Uppdrag i klubben: Ledamot

Medlem i klubben sedan: Tror sedan 1995

Vart ser du klubben om 5 år: Att vi har fler som är aktiva på klubben i olika grenar, alltså fler medlemmar helt enkelt. Fler gemensamma träningar, kurser och tävlingar. Att vi har breddat appellplanen för att kunna utveckla aktiviteterna. Att vi har en härlig stämning bland alla medlemmar.

Hundar: Hilding (Podengo) Sam (bc) Ivar (bc)

Tävlar/aktiviteter: Agility, K9 Biathlon, dogathlon, muddy paw, lydnad.

Vad gör du helst när du är ledig: Umgås med min familj och våra hundar. Promenera i skogen, träna agility eller springa är några av favorit aktiviteterna. Jag tränar även mycket själv för att kunna hålla samma nivå som mina hundar på träning och tävling.

Favorit hundminne:
Oj den var svår. Det största är nog när jag köpte min första hund, Laban (jaktlabbe) en one in a life time hund. Vilken resa han startade för mig inom hundvärlden.
SM debuten med både Hilding och Sam är ett minne som ligger varmt om hjärtat.

Susanne Gunnarsson

Uppdrag i klubben: Suppleant

Medlem i klubben sedan: 2018 (och 2006-2011)

Vart ser du klubben om fem år: En trevlig aktiv klubb med gott om aktiviteter som kurser, träning och tävling. Alla ska hitta något som passar både hund och hundägare.

Hundar: Milla, Cavalier King Charles Spaniel och Leia, Nova Scotia duck tolling retriever.

Tävlar/aktiviteter: Milla är en glad pensionär som hänger med på lämpliga äventyr. Leia tränas och tävlas i rallylydnad, lydnad, utställning och viltspår. Apportering och spår Ibland som aktivering.

Vad gör du helst när du är ledig: Packar en ryggsäck med gott fika och åker ut i naturen med hund, familj och vänner. En trevlig hundträning med träningskompisar är heller aldrig fel.

Favorithundminne: Det är många, från första gången jag träffade mina hundar som valpar till de tillfällen då allt stämt vid träning och tävling.

Per Olsson

Uppdrag i klubben: Suppleant, kontakt med Anläggningsverksamheten,

Medlem i klubben sedan: 2021

Vart ser du klubben om 5 år: Vision om ett ökat engagemang från samtliga medlemmar för vår unika anläggning, Hundtorpet.

Hundar: Exxo, Labrador hane f.2021

Tävlar/aktiviteter: Bruksprov, spår

Vad gör du helst när du är ledig: Vistas och jobbar på vår skärgårdsö

Favorit hundminne: Bruksprovschampionatet i Rapport med vår förre Labbe.